Työnantaja-
brändi
Työntekijä-
kokemus
Organisaatio-
brändi

Työnantaja 360°

työnantajabrändin kehityspalvelu

Erinomaisen työnantajabrändin menestyksekäs hoitaminen vaatii tietoa työmehiläisten elämästä ja vuosikierrosta, jotta hoitotoimenpiteet tulisi tehtyä oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Työnantaja360°-projekti on vaikuttava metodi parempaan työnantajabrändiin ja hunajasatoon.

Kolmen kohdan kattava kokonaisuus

1. Työnantaja­brändin ydin

Mihin olemme menossa ja mitä osaamista tarvitsemme tulevaisuudessa? Mihin me sijoitumme kilpailukentällä ja miten vetovoimamme vertautuu kilpailijoihin? Mikä on työnantajabrändimme ja työntekijäkokemuksemme tavoitetila? Mitkä ovat tärkeimmät kohderyhmämme?

2. Työnhakija- ja työntekijä­ymmärrys

Millaisia henkilöitä haluamme meille töihin? Millaisen kokemuksen haluamme antaa työnhakijoille? Miten varmistamme, että työntekijät viihtyvät työssään? Mitä asioita työntekijät arvostavat?

3. Työnantaja­brändin muotoilu

Mitä haluamme kertoa itsestämme työnhakijoille? Millainen on äänensävymme? Miten saamme työnhakijoiden huomion? Miten viestimme työntekijöillemme? Miltä näytämme ja kuulostamme?

Case:
PetterSteel

Rakennuspellitysten edelläkävijällä PetterSteelillä tuli vastaan kiperä pulma: myyntiä ja tilauksia riitti vaikka muille asti, mutta asentajia peltien kiinnittämiseen ei tahtonut löytyä tarpeeksi. Taklasimme tilanteen käynnistämällä suunnitelmallisen, systemaattisen ja monikanavaisen kampanjan, jonka tavoitteena oli parantaa PetterSteelin työnantajabrändin tunnettuutta tärkeimmillä kohdealueilla.

Pian pellitysalan uudistajan rekrymainokset hyppivät silmille turuilla, toreilla ja jopa linja-autojen kyljissä. Hauska ja leikkisä kampanja herätti huomiota, keräsi kosolti positiivista palautetta ja nostatti huomattavasti PetterSteelin profiilia työnantajana. Mikä tärkeintä: työhakemuksia ja päteviä kandidaatteja tuli kuopiolaisille selvästi aiempaa enemmän.

PetterSteel

Viisasta vetovoimaa työnantaja­brändillä

Työnantaja360°-projektiin sisältyy tehokkaita toimenpiteitä, joilla vahvistamme työnantajabrändiäsi, kehitämme työntekijä- ja hakijaymmärrystäsi ja muotoilemme työnantajabrändisi houkuttelevaksi.

  • Hahmotetaan yrityksen dna ja toiminnan peruspilarit
  • Kartoitetaan yrityksen vetovoima suhteessa kilpailijoihin
  • Toteutetaan työntekijäkokemuskysely henkilöstölle
  • Toteutetaan työnhakijakysely henkilöstölle
  • Toteutetaan yrityksen ydin -kysely johdolle
  • Käydään läpi yrityksen osaamistarpeet nyt ja tulevaisuudessa
  • Mietitään tärkeimmät kohderyhmät
  • Määritellään workshopeissa vetovoimapersoonat
  • Käydään yhdessä läpi työnhakijapolun ja tärkeimmät kontaktipisteet
  • Käydään yhdessä läpi työntekijäkokemusta ja siihen vaikuttavia tekijöitä
  • Määritellään tärkeimmät kehityskohteet työnhakijakokemuksen sekä työntekijäkokemuksen osalta
  • Määritellään yhdessä kohderyhmiä puhutteleva työnantajatarina
  • Mietitään ydinviestit ja työnantajaviestinnän pääteemat kohderyhmille
  • Muodostetaan työnantajabrändin ilme ja identiteetti
  • Kootaan työn tulokset työnantajabrändin käsikirjaksi

Kysyvälle vastataan.

Jäikö jotain hämärään?
Kerromme mielellämme lisää.

Nousiko syke? Kerromme mielellämme lisää